4 TIPS Å TA MED SEG INN I JANUAR NÅR DET KOMMER TIL TRENING!

GODT NYTTÅR ALLE SAMMEN! Nå som Januar står foran oss og vi har et helt år med blanke ark er det et par tips jeg har til dere for at dere skal lykkes på BEST mulig vis når dere kjører på med trening og en sunn hverdag fulle av motivasjon!

Her har dere 3 tips å ta med dere inn i det nye året:

TIPS 1:
IKKE sammenlikne deg selv med noen andre enn personen du ser i speilet. Vi har en lei tendens til å sammelikne oss med andre. Gjerne kropp og styrke. «Hun er sterkere enn meg», «hun er bedre trent enn meg». DROPP DET! Vi er alle forskjellige og ALDRI sammenlikne ditt kapittel 1 med noen andre sitt kapittel 10. Genetikken vår er forskjellig og vi har ulike utgangspunkt og mål. Det som er viktigst er at du er stolt av deg selv, egen innsats og jobber for å bli en råere utgave av deg selv hver uke når du pusher vekter på trening.

TIPS 2:
Sett deg realistiske mål! Hvis du aldri har trent styrke før eller aldri løpt så ikke forvent å ha en fitness fysikk på 1 måned og ei heller å kunne løpe et maraton om 1 måned. Dette er et langtidsprosjekt og en invistering du gjør i deg selv over tid og TRO meg. Det er verdt det. Sett deg delmål og jobb mot disse på vei mot større og langsiktige mål. MEN.. Hold det realistisk. Ting skjer ikke over natten selvom vi veldig gjerne skulle ønske det.

TIPS 3:
Det enkle er ofte det beste og tren etter ditt nivå. Hvis jeg hadde ønsket å bli god på ski hadde jeg ikke startet med det samme programmet som Marit Bjørgen. Det har jeg ikke kapasitet til. Slik er det med styrketrening også. Selvom motivasjonen er på topp så kan du ikke trene styrke hver dag om du aldri har gjort det før. Ofte har vi en tendens til å overdrive litt i starten når vi er maks motiverte. Tillat deg selv og hvil mellom slagene og ha fokus på kvalitetsøkter. Less is more. Du må ikke trene 15 øvelser pr økt. Det kan være nok med 5 alt ettersom hvordan programmet ditt er lagt opp. Det er heller ingen regel på at økten er best om du krabber gråtende ut av treningssenteret. Det er ikke om å gjøre å dø hver gang for at det skal være en bra økt.

TIPS 4:
Invester i en god plan mot målene du har satt deg. Det er verdt det. Ikke kast bort dyrebar tid på å trene uten å få noe igjen for det. Har du et ønske og noen mål om å bygge muskler, bli sterkere, gå ned i vekt/opp i vekt så er det absolutt det beste du kan gjøre for resultatene dine.

Håper dere fant disse tipsene nyttige. Jeg er klar for 2019 og det håper jeg dere er også!

OUTFIT FRA WWW.X-LIFE.NO (SPONSET)

En kommentar om “4 TIPS Å TA MED SEG INN I JANUAR NÅR DET KOMMER TIL TRENING!

  1. Hei Christine! Nå i jula har jeg kost meg vel mye. Jeg har virkelig mistet kontrollen og kastet meg over alt jeg har sett av god mat. Det merkes ekstremt godt på kroppen. Nå føler jeg meg sikkelig uvel og klarer knapt å se meg selv i speilet. hva er ditt tips til å komme seg tilbake til gode rutiner og «glemme» det som har skjedd?Jeg tar det sikkelig tungt å legge på meg og synes det er sikkelig kjipt at jeg ikke har klart å holde balansen nå i jula.

    Du er til stor inspirasjon og jeg synes du har veldig gode verdier og holdninger! :)

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.