BEINØKTENE MINE

-Sponset Innhold-
Bilde 11.11.2018, 15 25 06.jpg

Det her høres kanskje litt kvalm ut, men de siste dagene har jeg fått sinnsykt fin feedback av dere på at jeg har bygget mye muskler i bein og rumpe den siste tiden. Det er et kompliment jeg virkelig setter stor pris på og tusen takk til dere som sender meldinger min vei! I love you ALL!♥

Jeg har også da fått spørsmål om hvordan jeg trener beina mine nå og det er egentlig ganske enkelt. For det enkle er ofte det beste!

Jeg trener bein 3 dager i uken. 2 av øktene er rene beinøkter og økt 3 er bein/rumpe kombinert med overkropp 50/50. Jeg holder meg til tunge knebøy og sumo markløft på 2 forskjellige dager. Og jeg kjører som regel 8-12 repetisjoner på de fleste øvelser utenom knebøy og mark. Strikkøvelser osv kjører jeg ofte 15 + reps på.

Bilde 11.11.2018, 15 26 14.jpg

  1. Knebøy kjører jeg i en halvpyramide og gjør 1×8, 1×6, 1×4 også 3×3 reps. Da starter jeg på en vekt jeg klarer 8 reps på med god teknikk (60 kg) også jobber jeg meg opp derfra og øker for hvert sett til jeg ender på 72,5 som jeg gjorde i går 3×3.
  2. Sumo markløft kjører jeg 3 x 3-5 reps. Her øker jeg hver gang jeg klarer 5 reps på alle sett. Og hvis det blir så tungt at jeg for eksempel kun klarer 4 reps på alle sett neste gang så øker jeg ikke før jeg igjen klarer 5 reps alle sett. Det er sånn progresjon funker og man må ha det for å bygge muskler i lengden!

Også er det store spørsmålet. Trenger man å gjøre så mange sjukt kompliserte øvelser. Nei, egentlig ikke, men det er gøy innimellom. Jeg liker å bruke opp hovedenergien min på knebøy, markløft, rumensk markløft, utfallsvarianter, hip thrust, leg curl, leg extensions osv. Også bruker jeg strikkøvelser og liknende som avsluttende finishers for å brenne ut siste rest av energi i muskelene.

Noen ganger setter jeg sammen morsomme øvelser for gøy som et lite avbrekk.

Bilde 11.11.2018, 15 19 42-2.jpg

Gårsdagens beinøkt så slik ut: 

  1. Knebøy halvpyramide 1×8, 1×6, 1×4, 3×3
  2. Bulgarsk utfall 3 x 8
  3. Bakover utfall fra kasse for ekstra dybde 3 x 10
  4. Leg extensions 3 x 12
    supersettes med:
  5. Liggende leg curl 3 x 12
  6. Hip thrust i bootybuilder maskinen 3 x 12 reps

Denne beinøkten høres kanskje kjedelig ut fordi det ikke er masse fancyschmancy øvelser med, men den var KONGE og akkurat det jeg trengte. Husk at det ikke trenger å være så komplisert da dere og ha alltid fokus på å bli sterkere uke for uke enten det er en rep ekstra eller tyngre vekter.

Da skjer det magiske ting!

Tights HER!  // Sneakers HER! // Crop genser utsolgt, men en annen favoritt HER! 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA-Sponset Innhold-

By |2018-11-21T15:32:19+00:00november 21st, 2018|Min Strongbody reise, Trening, Treningsprogram|

One Comment

  1. Renee Marlene 23/11/2018 at 09:08 - Reply

    Hvilket filter bruker du på bildene dine? Så fine! Og ja, enig med resten av gjengen, du har bygd bra! ;)

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.