LUN HAVREGRØT MED KARAMELISERT EPLE OG NØTTEBLANDING

grt6-1966162-11-1508941533018

Jeg tenkte å dele en “gammel skatt” med dere. Denne oppskriften lagde jeg i fjor og er en del av Strongbody oppskriftene nå. Denne skålen med havregrøt er faktisk noe av det diggeste jeg vet og i jakten på å få tilbake matlyst og matglede tenkte jeg å dele denne med dere for jeg tror dere vil like den like godt som meg.

grt7-1966162-11-1508942147582

grt3-1966162-11-1508941125319

OPPSKRIFT:

Grøten:
– 50g havregryn lettkokte
– 15g vaniljeproteinpulver
– 1 eggehvitte
– litt salt

Lun topping:
– 100g rødt eple (3/4 av et eple for jeg spiste en båt mens jeg skjærte)
– 15g mandler
– 2-3 ss sukrin gold
– Et dryss havsalt og kanel

Varm sukrin gold i stekepannen på medium varme til det blir helt flytende.Skjær eplebiter i små terninger, hakk opp mandlene og stek med sukrin gold. Dryss litt havsalt og kanel over for høstsmak. Kok opp havregrynen med vann i passe tykkelse mens sukrinblandingen stekes.

Skru av platen når grøten er ferdig og ha i proteinpulver og rør godt. Visp så inn 1 eggehvitte for ekstra god konsistens på grøten. Sukrinblandingen er ferdig når alt er karamelisert og eplebitene er varme og myke.

Og jeg tåler vanligvis ikke sukrin prouktene for jeg får sykt vondt i magen, men sukrin gold går fint heldigvis! Det er helt kalorifritt og er som brunt sukker og perfekt til å karamelisere nøtter, korn og bær!

Det her er latterlig digg sammen med en kopp te med skummet melk i♥

God Lørdag alle sammen i dag skal beina trenes og det gledes..

grt4-1966162-11-1508941196472

grt5-1966162-11-1508941319412

 

By |2018-11-17T10:48:38+00:00november 17th, 2018|Hverdagen, Kosthold, Oppskrifter|

2 Comments

  1. Line 18/11/2018 at 17:16 - Reply

    Hvor ofte må en spise når en følger deres matplan? Minimum hvor lang tid? Vil en gå sulten om en kjøper deres plan. Interresert

    • christinekamphaug 19/11/2018 at 12:32 - Reply

      Hey,

      Det er individuelt. For om du ønsker for eksempel 5 mindre måltider eller 4 større måltider så skriver man det i rundeskjemaet sitt slik at vi legger opp planene slik det passer deg best :)

      De fleste synes faktisk det er for mye mat å spise. Hehe, men dette er individuelt. Du går ikke sulten nei :)

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.