VIDEO – 4 GODE RUMPEØVELSER

bilde rumpeøvelser

Som dere alle vet er jeg rimelig fan av rumpetrening. Og i dag er ukens første beinet og hva passer da bedre enn å dele disse 4 rumpeøvelsene med dere. Når det kommer til å trene rumpe så er det et par tips jeg har til dere akkurat når det kommer til øvelser som disse.

  1. En ting som er viktig er å ikke overdrive med vektene. For om du skal gjøre småøvelser for rumpe så er det viktig å ha lave nok vekter til at rumpa kun står for jobbingen, men som er tunge som til å utfordre deg belastningsmessig. Hvis du kjører for tungt så vil alle andre muskler i beina spille inn og overta mye av jobbingen. Så i stedet for å få det konsentrert på rumpa vil kanskje bakside lår hjelpe til og rumpa får ikke optimal trening.
  2. Kjør høyrepetisjon på slike øvelser. Gjerne 15-20 reps på de små/isolerende øvelsene. Kjenn at riktig muskel jobber. MIND TO MUSCLE! Da skaper du metabolsk stress (det som brenner) og det vil bidra til muskelvekst sammen med tung styrketrening. Man må ha både tung styrketrening med færre reps, men også høyreps med lavere vekter.

 

ØVELSENE:

  1. Reverse hyper med ball
  2. Knestående hip thrusts
  3. Dype pulserende utfall
  4. B-stance hip thrust

Kjør 15-20 reps og feel the burn sier jeg bare! Enjoy the bootygains! Nå skal jeg kaste I meg noe snacks, gå ut med Nova og komme meg på trening! God tirsdag alle sammen♥

By |2018-10-30T16:30:59+00:00oktober 30th, 2018|Trening, Treningsfilmer|

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.