HVILKEN DIETT ER DEN BESTE FOR VEKTNEDGANG?

-Reklame for jobben min-

KALORIUNDERSKUDD-2

I min jobb som online coach så møter jeg så utrolig mange mennesker som har prøvd masse forskjellige dietter eller tips og triks for å gå ned i vekt. Det finnes en DRØSS av trendy dietter og det går litt på rullering. Nå er lavkarbo bølgen litt dalende og paleo dietten ganske populær. Men hva er egentlig best?

Om man har et ønske om å gå ned i vekt så er det 1 faktor som spiller inn. KALORIUNDERSKUDD. Og dette synes mange er et skummelt ord, men det er det jo faktisk ikke. Det er ikke farlig å ligge i et kaloriunderskudd om man ønsker å gå ned i vekt så lenge du har en sunn tankegang bak vektnedgangen og noen realistiske mål rundt det hele. Og så lenge det er lagt opp slik at du får i deg viktige næringsstoffer.

collage øverst

Kanskje du vil ha mer overskudd i hverdagen, føle deg mer sporty når du leker med barna, føle deg finere i bikini eller har et mål å stille i fitness. Alle dette er faktorer som er LEGIT. Og det er som vi i Strongbody ønsker å ha fokus på. Den beste dietten for deg er den du klarer å følge.

Hvis du elsker brød, pasta, potet og ris så er IKKE lavkarbo noe for deg. Om du tvert imot elsker fet mat som avokado, nøtter, frø, egg, bacon osv så er lavkarbo lettere for deg å mestre. Ikke start på en diett bare fordi nabodama gikk ned 5 kg med den dietten, det kan hende du hater den. Sett deg litt inn i hva som er bra for deg. Hva DU klarer å leve med.

Du kan i utgangspunktet lykkes med alle dietter så lenge du er i et kaloriunderskudd. Alt funker, men trives du? Er det levbart? Er det ensformig og kjipt? Tungvindt? Vanskelig å være sosial? Alt dette er faktorer som for min del gjør at diverse dietter aldri hadde fungert for min del. Og hold deg for guds skyld unna måltidserstattere og liknende.

Det er derfor jeg elsker å lage kostholdsplaner til mine klienter. Jeg VET de vil trives. Jeg vet at du klarer å leve med den og at det er mulig å få en varig livsstilsendring i stedet for en quickfix som ikke er holdbar også går du dobbelt så mye opp i vekt som det du mistet og føler det motløs.

collage2

Med strongbody spiser du husmannskost, både karbo og fett. Du kan selv velge om du vil ha lavkarb en dag eller brødskiver en annen dag, du kan kose deg på Lørdagen med en burger på burgersjappa i byen og du kan spise litt sjokolade hver dag om du vil det. Ah, den perfekte balansen i mine øyne. Og det er grunnen til at så mange lykkes! Så hvorfor ikke ha en kostholdsplan hvor du kan få alt på en gang i stedet for å utelukke masse matvarer og markere de som «NEI» mat.

Det trenger ikke være ekstremt, det trenger ikke være kjipt og det trenger ikke være ensformig. Du må bare finne den som passer til deg så lykkes du♥

Om du er nysgjerrig på hvordan Strongbody sin coaching fungerer med meg som din personlige coach så send meg mail på christine@strongbody.no og skriv «nysgjerrig» så sender jeg deg et infoskriv tilbake helt uforpliktet. Du kan også sende meg mail med eventuelle spørsmål du har.

Resten er opp til deg..

collage4
-Reklame for jobben min-

 

 

 

By |2018-09-19T15:42:23+00:00september 19th, 2018|Coach Kamphaug, Kosthold, StrongBody klienter|

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.