OPPVARMING MED STRIKK FOR BEDRE KONTAKT MED RUMPEMUSKEL..

strikkoppvarming.png

God Mandag sterke venner! Jeg er SÅ klar for ny uke og jeg gleder meg til dagens økt. Jeg skal trene bein og rumpe og derfor tenkte jeg at jeg skulle dele en treningsvideo med dere. Før beinøktene mine liker jeg å varme opp med strikk for å aktivere og «vekke» musklene litt. På den måten sier vi ifra at «HEY, NÅ SKAL DET JOBBES».

Denne strikksekvensen er gull å bruke før en beinøkt for å få ekstra god kontakt med rumpemuskelen i beinøvelsene. Disse kan også brukes for å avslutte beinøkten og få skikkelig burn i i bein og rumpe. Kjør 1-2 runder 12-15 reps pr øvelse:

  1. Kickback / Donkey kick
  2. Etbeins hip thrust
  3. Frog pumps (se på beinstillingen, hælene mot hverandre)
  4. Side step (shuffles)
  5. Air squats

 

 

HVEM TRENER I DAG? 

 

By |2018-09-17T11:40:48+00:00september 17th, 2018|Trening, Treningsfilmer|

4 Comments

  1. Anna 19/09/2018 at 11:23 - Reply

    Hei Christine!
    Jeg lurer på en ting,sikkert dumt spørsmål men er ny i gamet,haha!
    Er det best å bruke tunge vekter og ta færre repitisjoner,eller lettere vekter og flere repitisjoner?

    • christinekamphaug 21/10/2018 at 14:39 - Reply

      Hvis du er ny så ville jeg absolutt kjørt på med 5-8 reps for å bygge opp styrken :)

  2. Eva 20/09/2018 at 06:02 - Reply

    Du får mye mer ut av donkey kick sparket om du enten peker tåen oppover og pulser, eller flekser foten (hælen mot taket) og tar høye spark fra gulvet og så høyt du klarer

    • christinekamphaug 21/10/2018 at 14:41 - Reply

      Jeg har prøvd så mye rart fordi jeg har slitt med kontakten i rumpa fra dag 1 siden beina mine er så lange så har jeg funnet ut at den teknikken er den beste for meg :D Men takk for tips :)

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.