HVA HAR JEG I TRENINGSBAGEN MIN?

-Sponset innhold-
bag2

Treningsbagen min føler jeg at nesten er litt hellig. Ikke bare bruker jeg den som en personlig søppelkasse, men jeg har jo en hel del fornuftige ting i den også. Ikke bare skitne sokker, søppel og et svett håndkle. Hehe..

Jeg har alltid treningsbagen min klar. Den står på fast sted til enhver tid så jeg kan raske den med meg når jeg skal på trening. I den har jeg noen hjelpemidler som gjør øktene mine bedre og det er:

bag3.jpg

  • Treningsdagbok (HER). For å få resultatene man ønsker med treningen sin enten det er å bli sterkere eller løpe raskere så må man notere fremgangen sin økt for økt, uke for uke, mnd for mnd. Uten en treningsdagbok går man ofte i den fella å trene på «måfå» og da blir det til at man trener uten resultater, noe som kan være veldig demotiverende og gjøre slik at man gir opp fordi man ikke ser resultater.

 

  • Treningstrikker / minibands (HER). Disse er jeg dødens avhengige av og de blir med meg på både ferie og hytta i tillegg til i treningsbagen. Jeg bruker de til oppvarming, avsluttende øvelser og for ekstra motstand rundt knær i foreksempel knebøy. Dette er det beste investeringen dere kan gjøre til treningsbagen deres jenter!

 

  • Løftebelte (HER). Jeg har perioder hvor jeg bruker det mye og perioder jeg bruker det mindre, men jeg synes det er veldig godt å ha når jeg føler jeg trenger det. Det hjelper til med kjernekontrollen om man er litt redd for korsryggen sin i tunge baseøvelser som knebøy og markløft. Jeg kjøpte det når jeg merket jeg hadde problemer med knebøy pga svai rygg og det hjalp meg mye. Det er nyere forskning som også sier at man trener kjernen like mye enten man bruker beltet eller ikke. Før trodde man at det var et hjelpemiddel som gjorde at kjernen ikke jobbet aktivt, men det er nå en myte som ikke stemmer.

bag4.jpg

  • Løftestropper/drareimer (HER). Jeg er mye sterkere i rumpe og lår enn det jeg er i grepet, derfor vil jeg ikke la grepet sette en stopper for beintreningen min. Drareimene hjelper meg med å holde stangen når den er for tung slik at den ikke glipper. På den måten kan jeg ta tunge markløft uten å miste grep og da får jeg progresjon og fremgang i øvelsen.

 

  • En shaker med PWO og kreatine (HER og HER). Jeg drikker 5gram kreatin under hver treningsøkt blandet med PWO. Kreatin er et forskningsbasert kostilskudd som gir ekstra eksplosivitet til øktene i tillegg til muskelvekst. Det kommer et eget innlegg om mine kosttilskudd i løpet av uken for mange lurer på det :)

 

  • Høretelefoner (HER). Jeg bruker de ofte, men ikke hele tiden. Gymmen jeg trener på er så koselig og jeg liker å skravle litt mellom settene om jeg har tid, men om du ser meg med høretelefoner på så er det WORLD OF, MUSIC ON og da er jeg «in the zone».

bag5.jpg

Andre småting jeg har i treningsbagen min er: Astmamedisin, paracet, tamponger, truseinnlegg, kamera og kamerafot. Og selvsagt rimelig mye søppel. Hehe!

HVA HAR DERE I GYMBAGEN? 

treningsbag.jpg-Sponset innhold-

By |2018-09-13T17:35:15+00:00september 13th, 2018|Trening|

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.