EN STERK FRØKEN MED EN RÅ FYSIKK!

Hey godgjengen! Jeg titter kjapt innom for å dele et innlegg med dere. Gårsdagen var så sinnsykt hektisk og jeg kom til Trondheim klokken 11:30 og satt i møter hele dagen og kvelden. Det skulle egentlig blogges og diverse, men tiden har rett og slett rent fra meg. Nå er det 1 uke til første fitnesskonkurranse i år og jeg har 2 uttøvere som er debutanter og jeg gleder meg sykt mye!

I dette innlegget kan dere bli kjent med Emmeli som er en sterk frøken med en helt RÅ fysikk!

collage2.png

Navn: Emmeli Elinsdatter Bang

Alder: 22 år

Hvor lenge har du trent?: Jeg har alltid trent, men startet med fotball, håndball og dans. Økende intensitet og fokus på styrketrening over de siste 6 årene.

Hvordan ser din dag ut i mat?: Jeg spiser stort sett de samme matvarene nå på konkurranseoppkjøring som jeg gjør til vanlig. Jeg spiser fem måltider iløpet av dagen. Til frokost er jeg omtrent avhengig av havregrynsgrøt med vaniljeproteinpulver. Har jeg en rolig morgen, lager jeg gjerne proteinpannekaker. Om jeg jobber på dagtid liker jeg å ha noen matbokser med kylling, ris og grønnsaker liggende i kjøleskapet slik at jeg ikke trenger å bruke så mye tid på planlegging. Har jeg fri lager jeg gjerne speltlompepizza, omelett eller noe litt mer fancy. Jeg har ofte et mellommåltid med YT-proteinpudding eller Skyr og nøtter/ bær som jeg varierer litt på når jeg spiser ut ifra hvordan dagen ser ut. Til middag spiser jeg kjøtt eller fisk med ris, potet eller søtpotet og grønnsaker. Og ketchup. Alltid ketchup. Nok en avhengighet… Til kveldsmat blir det mye likt som til frokost/ lunsj, men jeg kan ærlig innrømme at havregrynsgrøt her også er en favoritt.

Hvor mange dager i uken trener du/splitt på øktene?: Jeg trener 6 styrkeøkter i uken.
1: Fullkropp styrke
2: Rumpe, mage og legger
3: Skuldre og rygg
4: Bein og rumpe
5: Bryst og armer
6: Skuldre, bein og rumpe

Hva er din favorittøvelse?: Dette varierer veldig, men jeg er veldig glad i å trene overkropp. Skulderpress, benkpress og nedtrekk i alle varianter går jeg aldri lei. Nå for tiden blir jeg mer og mer glad i sumo markløft!

Hva er din elsk/hat øvelse?: Huff, det er mange… Hip Thrust og bulgarske utfall er nok de verste/ beste…

39140661_303307260435894_3403192610582429696_n

Det beste med å være i en konkurranseoppkjøring?: Jeg føler jeg lærer utrolig mye om meg selv. Jeg blir flinkere til å prioritere, både gjøremål og personer som faktisk gir energi. Altså, å eliminere energityver i hverdagen. Dette er noe jeg kommer til å ta med meg videre… I tillegg får jeg økt kunnskap, spesielt ved erfaringen, om både trening og kosthold. At jeg nå får kjenne på kroppen hvordan det er å ligge i et kcal-underskudd gir meg en mye større forståelse for «makten» mat har. Jeg er mer motivert enn på lenge til å etter konkurranse spise mye, bra mat og å bli sterkere enn noen sinne!

Det mest utfordrende med å være på konkurranseoppkjøring?: Min største utfordring er nok å godta at jeg ikke har så mye energi som jeg bruker å ha. Å godta at jeg ikke kan si «ja» til alt, og gjøre alt jeg tidligere ville gjort. Det er mer enn nok å være sykepleier, student og å være på konkurranseoppkjøring på samme tid… Og samvittigheten. Jeg er nok litt slik av person at jeg alltid gjerne skulle gjort mer, og får dermed dårlig samvittighet over at jeg ikke har mer tid og energi å gi til venner og familie akkurat i denne perioden. Samtidig vet jeg at jeg kommer sterkere tilbake, og da skal gi de alt de fortjener!

39102618_287486298501711_3679317672949972992_n.jpg

Noen ord om Christine som coach: Christine er en coach som er utrolig god til å motivere. Jeg er heldig og får møte hun in person til tider, og disse dagene fyller opp motivasjonsboksen min til tusen. Har jeg en tung dag kan jeg sende hun en melding, og vet at svaret jeg får kan snu hele dagen. Hun er «streng» men empatisk. Hun vet hva hun driver med, og vet hva jeg driver med- så noen ganger blir jeg redd hun har vært en tur innom hjernen min siden forståelsen er så stor. Jeg gjør i hovedsak dette for meg selv, men jeg føler vi gjør det sammen- og jeg har lyst til å gjøre Christine grisestolt sammen med meg av resultatene.

Har du noen forventninger til deg selv?: Jeg forventer at jeg gjør det beste jeg kan, ut ifra mine forutsetninger. Jeg vil kunne gi meg selv et klapp på skuldra og være stolt når konkurransene er over.

Dere finner Emmeli the superwoman HER! Følg henne og support my girl!

emmeli og meg.jpg

By |2018-09-08T17:51:31+00:00september 8th, 2018|Coach Kamphaug, Fitness, Fitnessutøvere|

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.