KNALL GOD BEINØKT!

God Lørdag mine sterke venner! I går hadde jeg seriøs tiiidenes beinøkt og jeg må jo selvsagt dele den her med dere for den er for god til å ikke deles. Hva synes dere om videoene her på bloggen? Jeg liker at jeg nå har en kategori som heter «treningsvideoer» slik at vi kan samle opp å lage et skikkelig arkiv til de som måtte trenge litt inspo eller vil prøve noe nytt.

Anyway.. Here ya go:

ØKTEN:

  1. Utfall fremover 3 x 8 reps
  2. Sumo markløft 3 x 8 reps
  3. Gående utfall 3 x 10skritt pr bein(totalt 20 skritt uten pause)
  4. Leg extension dropsett 12 reps med tung vekt og direkte over på 12 reps med ca halvparten av vekten totalt 3 sett.
  5. Liggende leg curl dropsett 12 reps med tung vekt og direkte over på 12 reps med ca halvparten av vekten totalt 3 sett.
  6. Hip thrust dropsett 12 reps med tung vekt og direkte over på 12 reps med ca halvparten av vekten totalt 3 sett.
  7. Burnout øvelser med strikk! Hip thrust til vegg maks reps direkte over til thrust abduksjon maks reps.

⇒ Kjør 2-3 minutter pause mellom settene og FEEL THE BURN! Jeg kommer ikke over hvor god den var. Halleluja moment right here!

TIPS TIL ØKTEN:

  • Kjør så tungt du kan så lenge teknikken er god
  • Om stang er for tungt i fremover utfall så bruk hantler i stedet
  • Bruk mind 2 muscle connection. Tenk på den muskelen du skal bruke og kjenn at det er den som jobber
  • Når dere gjør utfall så hold kjernen stram og ryggen rett, ha fokus på å komme dypt med rumpa og få en god bøy i hofteleddet. Det utgjør en stor forskjell, men blir tyngre. Jeg anbefaler da å heller gå litt ned på tyngde for å få den beste teknikken.
  • Legg trykket på hælen i hip thrust øvelsene og press knærne litt utover for best kontakt med rumpemuskelen. Igjen! Hold kjernen stram!
By |2018-09-01T11:54:57+00:00september 1st, 2018|Trening, Treningsfilmer|

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.