MINE BESTE TIPS TIL TRENINGSMOTIVASJON

nyblogg3

Noen ganger så mister vi oss selv litt og man føler man har bitt over litt for mye. Det gjelder alt fra jobb, trening og forhold. Livet rett og slett. vi vil gjerne strekke til maks alle steder, men da må man være litt realistisk noen ganger.

Vi har mange mål, mye vi vil oppnå og vi føler kanskje ikke at det skjer raskt nok eller at ting går like smooth som man skulle ønske eller hadde sett for seg.

Når det kommer til trening er det helt normalt å få slike motivasjonsdropp og jeg opplever selv at det går litt i rykk og napp. Så her er mine 5 beste tips til motivasjon:

 

  • Finn din «why»! Hvorfor trener du? Hva driver deg? Skal du bli sterkere, gå ned 10 kg, bli mer aktiv med barna dine, mer overskudd i hverdagen. Hva er din WHY? 
  • Tenk utenfor kroppen. I stedet for å henge seg opp i om magemusklene har blitt mer synlig eller om fett% går ned så tenk over de andre fordelene ved å trene. Du føler deg bra, mer energi, mestringsfølelse og overskudd til å være aktiv på andre måter som å ville bevege seg mer i hverdagen 
  • Ikke vær så hard mot seg selv. Om du hadde en glipp og spiste kake til frokost så ikke tenk at du har mislykkes. Tenk heller at det var en glipp og du har sjans til å gjøre resten av dagen sunnere. Og du har en ny fresh dag i morgen. Ingen er perfekte og man kommer til å ha maaange glipper ettersom årene går 
  • Skriv ned målene dine. Sett deg både langsiktige mål og kortsiktige mål. Kortsiktige mål er viktig for å kjenne på mestringsfølelsen i jevne puljer, langsiktige mål er mer som en lidenskap og gir deg en indre driv i hverdagen 
  • Tren det du liker! Start i det små og ikke gap over for mye om gangen. Litt er bedre enn ingenting og de ukene hvor motivasjonen er lav så vær fornøyd med det du får til 
  • Sett deg realistiske mål og ha fokus på å finne treningsgleden! Resultater tar tid, treningsgleden kan du ha hver økt og når det blir gøy så kommer resultatene uten at du tenker på det og gir deg selv stress hver dag fordi det ikke skjer raskt nok ;) 

Del ditt beste motivasjonstips i kommentarfeltet for å bidra til en good vibe til de som måtte titte innom dette innlegget på jakt etter et boost!

nyblogg2.jpg

By |2018-08-27T22:51:21+00:00august 24th, 2018|Trening|

2 Comments

  1. Malin 24/08/2018 at 21:00 - Reply

    Hei! Jeg må bare si at jeg digger den nye hjemmesiden din. Lurer på hvem det er som lager/designer den? :)

    • christinekamphaug 25/08/2018 at 09:37 - Reply

      Tuuusen takk! Det er ei som heter Marlene <3 Hun driver med det på hobbybasis foreløpig, men har grundig utdannelse innen webdesign :D

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.