VIDEO AV FULL BEINØKT FOKUS RUMPE OG TEKNIKKTIPS

 

ØVELSENE:

  1. Sumo markløft – 3 x 12 reps
  2. Hip thrust – 4 x 15 reps
  3. Rumensk mark med sumo (bred) beinstilling – 3 x 10 reps
  4. Sideutfall – 3 x 10 reps
  5. Kettlebell swing – 3 x 15 reps
  6. Burnout øvelse knebøy til rumensk mark – 3 x maks reps

 

TIPS:

  • Varm opp 5-10 minutter på mølla/romaskin/ellipse/sykkel før du starter for å få i gang kroppen
  • Start hver øvelse med 2 lette sett (ca halvparten av det du skal jobbe med som hovedvekt) Når du gjør dette så ha full fokus på muskelkontakt og strekk den muskelen du skal trene skikkelig. Gjør oppvarmingen kontrollert. Du eier stangen, stangen eier ikke deg ;)
  • Ha fokus på å legge trykket på hælene når dere er på bunn i en av øvelsene og skal opp igjen. Press gjerne knærne litt utover.
  • Vær eksplosiv på vei opp.
  • Ca 2-3 minutter mellom hvert sett.

 

Ta med en venninne og feel the burn! Hvis dere liker økten så let me know! Tag meg gjerne på instagram #CoachKamphaug

 

By |2018-08-22T20:50:53+00:00august 22nd, 2018|Treningsfilmer|

2 Comments

  1. Mie 23/08/2018 at 15:47 - Reply

    Syns du ikke tips som oppvarming på mølle er litt 2009 liksom?

    • christinekamphaug 23/08/2018 at 16:10 - Reply

      Nei, absolutt ikke. Hvorfor kødde med noe som fungerer? Det er en super måte å bli varm i kroppen på før trening som kan gjøre løftene bedre og bidra til skadeforebygging☺️ det enkle er ofte det beste💪🏼

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.