VI ER ALLE FORSKJELLIGE!

Mange tror at det bare er å «bestille» en kropp ved å bestemme seg for å spise sunt og trene på en viss måte. «Jeg vil bygge rumpe, men ha mindre muskler i lårene, miste fett på fremside lår og mage, men også bli mer markert i overkroppen og fjerne fettet på ryggen». Og det skal gjerne skje på noen få uker.

STOOOPP! Det går ikke. Altså, joda.. Det går, men ikke alt på en gang og akkurat det med hvor fettet forsvinner når vi går ned i fett% er umulig å si. Det å punktslanke ER umulig. Det er det gener, kroppstype og fasong som bestemmer. Et eksempel er meg. Jeg er en pæreform. Hadde det ikke vært for at jeg har silikon så hadde jeg sett ut som en pære. Det vil si at jeg lagrer fett på underkroppen, spesielt rumpe og lår. Det vil også si at jeg er velsignet med my fair share cellulitter, men det er genetisk og vanskelig å gjøre noe med.

Eksempel: Det kan være 2 jenter som har trent like lenge, som spiser relativt likt og trener samme program og pusher seg like hardt som får 2 forskjellige resultater og bygger 2 forskjellige kropper. Og det er pga genetikken. Kanskje jente nr 1 har bedre anlegg til å bygge muskler enn jente 2 og for jente 2 kan det virke som at «alt er så mye enklere for jente 1» og det er jo faktisk det. Det finnes jenter som omtrent bare kan se på et knebøy stativ å bli «fit», mens andre jenter må jobbe ræva av seg med livet som innsats for å få resultater med styrketreningen.

Jeg for eksempel bygger veldig tregt biceps og bryst. Der har jeg veldig stor utfordring med min fysikk og jeg er ikke genetisk anlagt til å få til så veldig «gratis»i den avdelingen for å si det sånn. Det samme med fremside lår. Det er dog ikke like tregt der som bryst og biceps. Heldigvis for min del siden jeg ønsker å bygge massive bein. Hehe.. Men derimot rumpe, hamstrings (bakside lår), skuldre og rygg skjer det ting raskere. Jeg vil ikke si at jeg får det gratis der heller altså, for jeg legger igjen sjela på trening hver gang, men jeg er genetisk anlagt til å bygge disse områdene raskere.

Man må spille med de kortene man er utdelt i stedet for å ergre seg over noe man ikke kan gjøre noe med. Ja, jeg har irritert meg til tider at jeg ikke får så mye muskler i fremside lår så raskt som jeg gjerne vil, men jeg kan ikke fokusere for mye på det på en negativ måte. Jeg må heller se det positive i det og tenke at jeg faktisk har en kropp som fungerer som jeg kan trene hardt og som er frisk. Jeg må heller snu tankegangen til å ville jobbe dobbelt så hardt for å oppnå akkurat de målene som er litt hardere. For selvom ting ikke kommer lett så gir man jo ikke opp right? 

Når det kommer til trening så er det viktig å kun konkurrere med seg selv i speilet. Ikke heng deg opp i hvor mye sterkere venninna di er, eller hvor mye mer muskler hun andre jenta på gymmen din har. Du vet ikke hvor mange år hun har trent og genetikken hennes kan være heeelt anderledes fra din egen. Vi kan ikke sammenlikne oss selv med noen som har trent i 10 år om vi selv har trent i 3. Og alle kropper er forskjellige. Om dere skjønner?

Vi er alle på vår egen reise og så lenge du legger inn arbeidet så kommer resultatene♥ Det er deg mot deg! Drit i resten. Gjør det beste ut av de kortene du har fått utdelt og KILL IT GIRL!

Puma fra www.x-life.no finner dere HER!

By |2018-08-20T23:27:53+00:00juli 19th, 2018|Trening|

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.